Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Η φωνή της αλήθειας: Ευάγγελος Κυριάκης



του Σωτήρη Αντωνακόπουλου                                                                                                   
''Η αλήθεια είναι η πιο ισχυρή Θεά, αυτή που κυβερνάει τους ανθρώπους με τόσο αυταρχική κυριαρχία. Γιατί, αν και πολλοί την πολεμούν και πολλές φορές το ψέμα κρύβεται κάτω απ' την αληθοφάνεια, αυτή στο τέλος πάντα θριαμβεύει νικώντας κάθε αντίσταση''

Τα λόγια αυτά του ιστορικού Πολύβιου εύστοχα παίρνουν μορφή στο πρόσωπο του Ευάγγελου Κυριάκη. Εκείνου που η αλήθεια του εθνικοσοσιαλισμού έγινε σκοπός της ζωής του: η πιο ισχυρή Θεά, και πολέμησε μέχρι το τέλος εναντίον του ψέματος του μαρξισμού και του καπιταλισμού.



Τα λόγια του Ευάγγελου Κυριάκη λίγο πριν από την επίθεση της Ιταλίας στην Ελλάδα, σε μια συζήτηση στο Βερολίνο με τον Ι. Βουλπιώτη για το αν ήταν πιθανόν εκείνη η επίθεση να αποτρεπόταν, είναι αποκαλυπτικά:

''Τι περισσότερο θα μπορούσα να κάνω απ' ό,τι καθημερινά προσφέρω μέσα από την εκπομπή μου, λέγοντας την αλήθεια; Εγώ την επιλογή μου την έκανα, γι' αυτό είμαι εδώ και όχι στην Αθήνα. Και ξέρετε πολύ καλά ότι η αλήθεια βρίσκεται στον εθνικοσοσιαλισμό. Ο Μεταξάς θέλησε να γίνει όργανο των Εγγλέζων και πρόδωσε τη χώρα του, επιβάλλοντας μια βασιλική δικτατορία, ώστε να μη μιλάει κανείς κι αυτός να κάνει τις δουλειές των Εβραίων τραπεζιτών του Λονδίνου. Εγώ σε τι μπορώ να τον βοηθήσω και γιατί; Πείτε μου σας παρακαλώ! (...)   Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι γίνεται ένας ολοκληρωτικός πόλεμος. Από τη μια μεριά είναι η Αγγλία μόνη της, τώρα που εξαφανίστηκε η Γαλλία, και από την άλλη ο Άξονας. Αν έχω να διαλέξω ανάμεσα σε μια αγγλοκρατούμενη και σε μια ιταλοκρατούμενη Ελλάδα, είναι αυτονόητο τι διαλέγω. Είμαι εθνικοσοσιαλιστής γιατί πιστεύω στη μεγαλοφυΐα του Φύρερ, του οποίου η σκέψη είναι αλάνθαστη. Ή μήπως έχετε αντίρρηση; (...)  Άλλο η Ελλάδα και ο πολιτισμός της και άλλο η σημερινή κυβέρνηση της, που είναι υποδουλωμένη στην αγγλική πολιτική. Αν η Ελλάδα γίνει πεδίο μάχης για να συντριβεί η Αγγλία, μου φαίνεται εύλογο ότι κάθε πραγματικός Έλληνας οφείλει να συμβάλλει σ' αυτό...''


"Από το Κάιζερχοφ εις την Καγγελαρίαν του Ράιχ", έργο που μετέφρασε ο Ευάγγελος Κυριάκης στην ελληνική γλώσσα, εκδόσεις Νέα Γενεά 

Με τον θάνατό του το 1945, στο έπος του Βερολίνου, ο Κυριάκης θριάμβευσε, όπως η αλήθεια στο τέλος πάντα θριαμβεύει, και μπήκε στο πάνθεον των ηρώων του εθνικοσοσιαλισμού. Στη νέα χιλιετία που ξεκίνησε στο όνομα του Οδηγού μας, του Αδόλφου Χίτλερ, βρίσκεται κι ο Ευάγγελος Κυριάκης εκεί, πιστός δίπλα στον δάσκαλό του τον Γιόζεφ Γκαίμπελς. Δίπλα και η μεγαλοπρεπής Σίτσα Καραϊσκάκη, όπως και κάθε νεκρός, κάθε ζωντανός και κάθε αγέννητος εθνικοσοσιαλιστής μέχρι την τελική Νίκη.


The Stormtrooper